Branża usługowa jest jednym z najlepszych miejsc, w których można rozpocząć prowadzenie biznesu bez inwestowania dużych kwot.
Choć wymaga posiadania odpowiednich umiejętności, a tym samym poświęcenia czasu, aby je uzyskać, to w wielu przypadkach potrafi dać porządnie zarobić. Jednym z pomysłów, na który jest ogromny popyt na rynku, jest agencja social media. Sprawdź, jak ją założyć.
Umiejętności to klucz przy prowadzeniu agencji social-media
Chcąc założyć własną agencję social media, musisz posiadać odpowiednie umiejętności. Brzmi przerażająco? Nie musi, ponieważ nie musisz znać się na wszystkim! Na początek wybierz niszę, w której będziesz świadczyć usługi. Może to być reklama na Facebooku, ponieważ nie dość, że jest na nią duże zapotrzebowanie, to w dodatku daje dużo zarobić. Następnie czas na szkolenie. Zacznij od darmowych materiałów. Jeśli je opanujesz, możesz zainwestować w płatny kurs. Po zdobyciu podstawowych umiejętności postaraj się znaleźć początkującą firmę, której będziesz mógł/mogła ustawić reklamy w zamian za opinię. Kiedy zdobędziesz już kilka rekomendacji, możesz przystąpić do pozyskiwania pierwszych płacących klientów.
Agencja social media – jak zacząć?
Masz umiejętności i rekomendacje? Doskonale! Wybierz niszę, której będziesz chciał/a pomóc. Mogą to być kosmetyczki. Następnie stwórz listę wszystkich salonów w danym mieście i napisz do nich spersonalizowaną wiadomość, w której na konkretnym przykładzie pokażesz, jak możesz im pomóc.
Jeśli odpisze Ci choć 10% z nich, będzie to świetny wynik! Nie zniechęcaj się. Następnie umów się na rozmowę, w której trakcie doprecyzujecie warunki współpracy i podpiszecie umowę.